Dažniausi ABS ir ESP sistemų gedimai ir kaip juos pašalinti
**Išversta naudojant AI sprendimus, galimi stilistiniai ir gramatiniai

Šiuolaikinės transporto priemonės stipriai remiasi saugos sistemomis, tokiomis kaip ABS (stabdžių antiblokavimo sistema) ir ESP (elektroninė stabilumo programa), siekiant užtikrinti vairuotojų saugumą ypač ekstremaliose situacijose. Tačiau ką daryti, kai šios sistemos sugenda? Anksti atpažinus gedimus ir žinant, kaip juos pašalinti, galima išvengti brangių remonto darbų – ir net nelaimingų atsitikimų.
Kas yra ABS ir ESP sistemos?
- ABS neleidžia ratams užsiblokuoti stabdant, todėl išlaikomas automobilio valdymas.
- ESP padeda išvengti slydimo ar kontrolės praradimo automatiškai stabdydama atskirus ratus.
Dažniausi ABS gedimai

1. ABS įspėjamoji lemputė
Priežastis: Sugedęs ratų greičio jutiklis, pažeista laidų instaliacija arba sugedęs ABS valdymo blokas.
Sprendimas: Naudokite OBD-II skaitytuvą ir pakeiskite sugedusias dalis.
2. Pulsuojantis stabdžių pedalas
Priežastis: Išsikraipę stabdžių diskai arba sugedęs ABS veikimo mechanizmas.
Sprendimas: Patikrinkite ir, jei reikia, pakeiskite stabdžių diskus.
3. Neįprastas stabdymo elgesys
Priežastis: Žemas stabdžių skysčio lygis, oras stabdžių linijose arba ABS bloko gedimas.
Sprendimas: Papildykite stabdžių skystį, išleiskite orą arba pakeiskite ABS bloką.
Dažniausi ESP gedimai

1. ESP lemputė lieka įjungta
Priežastis: Sugedęs vairo kampo jutiklis, ratų greičio jutiklis arba slydimo jutiklis.
Sprendimas: Diagnozuokite su skaitytuvu ir pakeiskite sugedusias dalis.
2. Prarandamas sukibimas su keliu
Priežastis: Neteisingai sukalibruoti jutikliai arba sugedęs stabdžių slėgio jutiklis.
Sprendimas: Iš naujo kalibruokite arba pakeiskite stabdžių slėgio jutiklį.
3. Automobilis slysta net važiuojant tiesiai
Priežastis: Neteisingai nustatytas vairo kampo jutiklis.
Sprendimas: Reikalingas vairo kampo jutiklio sukalibravimas.

Kada taisyti patiems, o kada kreiptis į specialistus
- Patys: Jutiklių keitimas, stabdžių skysčio papildymas, paprastos sistemos klaidų ištrynimas.
- Profesionalai: ABS siurblio keitimas, ESP valdymo bloko remontas, sudėtingesnės kalibracijos.
Patarimai, kaip išvengti ABS ir ESP gedimų
- Reguliari stabdžių sistemos priežiūra
- Keisti stabdžių skystį kas 2–3 metus
- Vengti duobių
- Tinkamai prižiūrėti padangas
ABS ir ESP sistemos yra gyvybiškai svarbios saugiam vairavimui. Ankstyvas gedimų atpažinimas ir greitas veiksmas užtikrina, kad sistemos veiktų tada, kai jų labiausiai reikia.